Veel gestelde vragen

MEEST GESTELDE VRAGEN

Stap 1: Kies je favoriete product(en) uit.
Stap 2: Plaats je product(en) in je winkelmandje
Stap 3: Ga door naar afrekenen
Stap 4: Vul je persoonlijke gegevens in of log in
Stap 5: Controleer je ingevulde gegevens
Stap 6: Kies je verzendwijze
Stap 7: Kies je betaalwijze
Stap 8: Controleer je bestelling en volg de betaalinstructies
Stap 9: Je bestelling is geplaatst

Mocht het artikel niet aan de verwachtingen voldoen, kan je deze binnen 8 weken na leverdatum retourneren. Mits de schoenen ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking zitten. Dit geldt ook voor afgeprijsde artikelen.

Stap 1: Pak je pakketje in met de bijgeleverde verzendzak en in de originele schoenendoos.
Stap 2: In je ontvangen pakket zit een retouretiket, deze kun je op je ingepakte pakket plakken.
Stap 3: Onze pakketten kun je bij ieder PostNL servicepunt in Nederland afleveren.
Stap 4: Bij verzending ontvang je een verzendbevestiging van PostNL, bewaar deze goed mocht er onverhoopt iets misgaan gedurende de verzending.
Stap 5: Zodra wij je retour pakket in goede orde ontvangen hebben, betalen wij je geld terug via de manier zoals je zelf betaald hebt.

Mocht je pakket niet aan de verwachtingen voldoen, dan kun je het kosteloos retourneren*.

Wil je graag een andere maat of kleur van je bestelling ontvangen, dan kun je het beste je huidige pakket retourneren en online een nieuwe bestelling plaatsen, zo heb je je bestelling het snelst in huis en weet je zeker dat de maat en/of kleur voorradig is.

Wanneer je een nieuwe bestelling online hebt geplaatst, kun je het pakket verzenden zoals beschreven onder het kopje 'Hoe kan ik een pakket retourneren?'.

Liever niet online een nieuwe bestelling plaatsen? Neem dan contact op met onze klantenservice via de mail klantenservice@elferinkschoenen.nl
Vermeld in deze e-mail je huidige ordernummer en je gewenste nieuwe bestelling (merk, maat, kleur)
Wij nemen contact met je op en houden je gewenste bestelling gereserveerd voor je. Zodra je pakket retour is ontvangen, sturen wij je nieuwe bestelling naar je op.


*Als je je bestelling wil retourneren, maar is de prijs van de bestelling na retournering onder de €40,-? Dan halen wij de verzendkosten van het terug te storten bedrag af. Indien je bestelling na retournering boven de €40,- ligt, dan is de retournering kosteloos.

Voor bestellingen boven de €40 euro brengen wij geen verzendkosten in rekening. Voor bestellingen onder de €40 euro brengen wij €6,95 in rekening.
Mocht je een bestelling willen retourneren, maar is de prijs van de bestelling na retournering onder de €40,-? Dan halen wij de verzendkosten van het terug te storten bedrag af. Indien je bestelling na retournering boven de €40,- ligt, dan is de retournering kosteloos
Voor buitenlandse verzendingen brengen wij altijd verzendkosten in rekening.

Indien je op de site schoenen wil bestellen, maar je maat is uitverkocht, dan hebben wij deze niet meer voorradig. Ons voorraadsysteem voor de website is namelijk de actuele voorraad.
Sommige producten worden later aangevuld, waardoor je maat mogelijk weer voorradig komt, mocht je willen weten of dit het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice.
Sale items worden niet meer aangevuld of bijbesteld.

Heb je op een werkdag voor 16:00 uur besteld? Dan leveren we je pakket dezelfde dag af bij een PostNL Servicepunt. Normaliter heb je het pakket de volgende bezorgdag in huis*. Bestellingen die op zaterdag na 15:00 uur geplaatst zijn, verwerken we op maandag.

Indien je meerdere paren besteld, kan het langer duren voor je je schoenen in huis hebt. Onze voorraad komt namelijk uit onze winkels en het kan zijn dat de schoenen in verschillende winkels staan. Deze worden dan eerst gecombineerd voordat wij de bestelling verzenden. Daardoor kan het voorkomen dat we van de gewenste levertijd afwijken.

Zodra wij het pakket bij een PostNL servicepunt hebben afgeleverd, ontvang je een Track & Trace code via de mail waarmee je je pakket kan volgen en op de hoogte bent van de afleverdatum.

Buitenlandse verzendingen duren enkele dagen langer. Hierbij geldt wel dat wij deze pakketten zo snel mogelijk afleveren bij een PostNL servicepunt.
*Tijdens uitverkoopperiodes streven wij ernaar de bestelling binnen 5 werkdagen te verzenden.

VERZENDING

Voor bestellingen boven de €40 euro brengen wij geen verzendkosten in rekening. Voor bestellingen onder de €40 euro brengen wij €6,95 in rekening.
Mocht je een bestelling willen retourneren, maar is de prijs van de geretourneerde schoenen onder de €40 euro, dan halen wij de verzendkosten van het terug te storten bedrag af. Mocht uw geretourneerde bestelling boven de €40 euro liggen, dan is de retournering gratis.
Voor buitenlandse verzendingen brengen wij altijd verzendkosten in rekening.

Heb je op een werkdag voor 16:00 uur besteld? Dan leveren we je pakket dezelfde dag af bij een PostNL Servicepunt. Normaliter heb je het pakket de volgende bezorgdag in huis. Bestellingen die op zaterdag na 15:00 uur geplaatst zijn, verwerken we op maandag.

Indien je meerdere paren besteld, kan het langer duren voor je je schoenen in huis hebt. Onze voorraad komt namelijk uit onze winkels en het kan zijn dat de schoenen in verschillende winkels staan. Deze worden dan eerst gecombineerd voordat wij de bestelling verzenden. Daardoor kan het voorkomen dat we van de gewenste levertijd afwijken.

Zodra wij het pakket bij een PostNL servicepunt hebben afgeleverd, ontvang je een Track & Trace code via de mail waarmee je je pakket kan volgen en op de hoogte bent van de afleverdatum.

Buitenlandse verzendingen duren enkele dagen langer. Hierbij geldt wel dat wij deze pakketten zo snel mogelijk afleveren bij een PostNL servicepunt.

Je krijgt van ons twee e-mails betreffende je order. De eerste e-mail is de orderbevestiging.
De tweede e-mail is de factuur van je bestelling. Deze wordt toegezonden zodra het pakket klaar is voor verzending.

In de orderbevestiging bevestigen wij de aankoop en de ontvangst van je order. LET OP: deze orderbevestiging is tevens het betalingsbewijs. Wij adviseren je om deze te bewaren en/of uit te printen.

Naast onze e-mails ontvang je van PostNL ook een bericht omtrent de status van bezorging van je pakket. Hierin vindt je een Track & Trace code, waarmee je je pakket kan volgen gedurende de verzending.

Indien je meerdere paren besteld, kan het langer duren voor je je schoenen in huis hebt. Onze voorraad komt namelijk uit onze winkels en het kan zijn dat de schoenen in verschillende winkels staan. Deze worden dan eerst gecombineerd voordat wij de bestelling verzenden. Daardoor kan het voorkomen dat we van de gewenste levertijd.

Zodra wij het pakket bij een PostNL servicepunt hebben afgeleverd, ontvang je een Track & Trace code via de mail waarmee je je pakket kan volgen en op de hoogte bent van de afleverdatum.

Je pakket wordt door ons gecontroleerd en ingepakt en vervolgens verzonden via PostNL.
Het is via onze website niet mogelijk om een afleverdatum of tijd naar keuze in te voeren.

BETALING

Bij Elferink Schoenen betaal je veilig met iDEAL, Creditcard, Afterpay, vooruitbetaling bij bank of Bancontact/Mister Cash.
Kies je voor ‘bestelling ophalen in winkel’ dan is het ook mogelijk om in de winkel met cash of pin te betalen.

Alleen betalen voor wat je houdt? Kies dan voor Afterpay. Je hoeft hiervoor geen speciaal account aan te maken. Wel rekent Afterpay €0,95 cent voor het achteraf betalen.

Je bestelling wordt thuis afgeleverd en je krijgt de gebruikelijke bedenktijd voor het retourneren van (een deel van) je bestelling. Via Afterpay ontvang je een e-mail met je betalingsoverzicht. Zodra je besluit de betaling af te ronden kun je via Afterpay de betaling regelen.
Meer weten over betalen via Afterpay? Kijk dan op www.afterpay.nl

Wij kunnen niet zien waarom een betaling via AfterPay wordt geweigerd, dit heeft te maken met de privacywetgeving. AfterPay checkt tijdens het betaalproces diverse zaken. o.a. je persoonsgegevens en eventuele openstaande bestellingen via andere webshops. Meer weten? Check dan www.afterpay.nl/nl/afwijzing

De prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

Mocht u geïnteresseerd zijn in de prijzen exclusief BTW? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Mail: klantenservice@elferinkschoenen.nl
Telefonisch: 0572-200220

RUILEN EN RETOURNEREN

Mocht het artikel niet aan de verwachtingen voldoen, kan je deze binnen 8 weken na leverdatum retourneren. Mits de schoenen ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking zitten. Dit geldt ook voor afgeprijsde artikelen.

Stap 1: Pak je pakketje in met de bijgeleverde verzendzak en in de originele schoenendoos.
Stap 2: In je ontvangen pakket zit een retouretiket, deze kun je op je ingepakte pakket plakken.
Stap 3: Onze pakketten kun je bij ieder PostNL servicepunt in Nederland afleveren.
Stap 4: Bij verzending ontvang je een verzendbevestiging van PostNL, bewaar deze goed mocht er onverhoopt iets misgaan gedurende de verzending.
Stap 5: Zodra wij je retour pakket in goede orde ontvangen hebben, betalen wij je geld terug via de manier zoals je zelf betaald hebt.

Mocht je pakket niet aan de verwachtingen voldoen, dan kun je het kosteloos retourneren*.

Wil je graag een andere maat of kleur van je bestelling ontvangen, dan kun je het beste je huidige pakket retourneren en online een nieuwe bestelling plaatsen, zo heb je je bestelling het snelst in huis en weet je zeker dat de maat en/of kleur voorradig is.

Wanneer je een nieuwe bestelling online hebt geplaatst, kun je het pakket verzenden zoals beschreven onder het kopje 'Hoe kan ik een pakket retourneren?'.

Liever niet online een nieuwe bestelling plaatsen? Neem dan contact op met onze klantenservice via de mail klantenservice@elferinkschoenen.nl
Vermeld in deze e-mail je huidige ordernummer en je gewenste nieuwe bestelling (merk, maat, kleur)
Wij nemen contact met je op en houden je gewenste bestelling gereserveerd voor je. Zodra je pakket retour is ontvangen, sturen wij je nieuwe bestelling naar je op.


*Als je je bestelling wil retourneren, maar is de prijs van de bestelling na retournering onder de €40,-? Dan halen wij de verzendkosten van het terug te storten bedrag af. Indien je bestelling na retournering boven de €40,- ligt, dan is de retournering kosteloos.

GARANTIES EN KLACHTEN

Je ontvangt op al je aankopen de wettelijke garantie. Dit is vastgesteld conform de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. De algemene garantie is alleen geldig met bon/betalingsbewijs tot 6 maanden na aankoop.

Wat vervelend dat je een bestelling hebt ontvangen die niet aan je wensen voldoet. Onze collega’s controleren de schoenen altijd uitgebreid voordat wij deze naar je opsturen. Helaas gebeurt het wel eens dat dit niet helemaal goed gaat, tot onze spijt. Uiteraard willen we dit graag oplossen en zouden je dan ook willen vragen om contact op te nemen met onze klantenservice en mogelijk een foto bij te sturen met de verkleuring of beschadiging zodat wij je gericht kunnen helpen.

De klantenservice is te bereiken via:
Mail: klantenservice@elferinkschoenen.nl
Telefonisch:0572-200220

Wat vervelend dat je schoenen je in de steek laten. Elferink Schoenen denkt graag mee in een oplossing. Wij zullen de schoenen beoordelen om te kijken of ze gerepareerd kunnen worden.

Binnen 6 maanden na aankoop worden kapotte schoenen waar mogelijk gemaakt en vergoedt door ons, zolang deze schade niet te verwijten is aan slijtage of foutief dragen van de schoenen.

Na deze 6 maanden staan wij uiteraard klaar voor je om problemen te verhelpen, maar vragen wij hier wel een eigen bijdrage voor.

Indien de schoenen binnen de 6 maanden niet meer gerepareerd kunnen worden ontvang je van ons een vervangend paar, of storten wij het aankoopbedrag terug.

-Slijtage van zolen en hakken
- Kale neuzen bij kinderschoenen
- Afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie
- Kapotte ritsen
- Verkleurde of beschadigde schoenen door het wassen in de wasmachine
- Gebreken door het verkeerd dragen en gebruiken van het schoeisel
- Overige gebreken die niet te verwijten zijn aan de verkoper

Wij zullen altijd de schade intern beoordelen en meedenken aan een passende oplossing.

Wat vervelend dat er dingen niet naar wens zijn. Wij helpen je graag en willen je vragen contact op te nemen met onze klantenservice via de mail klantenservice@elferinkschoenen.nl of telefonisch 0572-200 220.

Mocht je vraag niet beantwoord zijn? Neem dan contact op met onze klantenservice:

Mail: klantenservice@elferinkschoenen.nl

Telefonisch: 0572-200220

 

Mocht je vraag niet beantwoord zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.
Mail: klantenservice@elferinkschoenen.nl
Telefonisch: 0572-200 220