Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 40,-
Gratis retourneren binnen Nederland
Online schoenen reserveren in de winkel
Achteraf betalen
Levertijd 1-2 werkdagen*

Gratis verzending vanaf € 40,- (voor NL & B)

Achteraf betalen mogelijk

Levertijd 1-2 werkdagen*

Online schoenen reserveren in de winkel

Veel gestelde vragen


METEN


picHoe kan ik mijn kinds voeten meten?

Voor het eenvoudig meten van de voeten van uw kind hebben we de 'Kids Voetenmeter' ontwikkeld. Deze kun je hier downloaden.
Let bij het printen van dit bestand op dat je de printinstelling van de PDF reader hebt ingesteld op 'ware grootte' of 'Pagina schalen: 100%'.

VERZENDING


picMoet ik verzendkosten betalen?

Voor het verzenden van artikelen in Nederland brengen wij boven het aankoopbedrag van € 40,- geen verzendkosten in rekening. Indien van toepassing dan bedraagt de bijdrage in de verzendkosten € 6,75.
Voor verzending naar adressen buiten Nederland informeert u via ons contactformulier s.v.p. naar de mogelijkheden.
Tevens is het mogelijk uw artikelen online te reserveren en in één van onze winkels. Hierover worden geen verzendkosten gerekend.

Wanneer de totale waarde van de bestelling na een eventuele retourzending onder de € 40,- uitkomt zijn wij alsnog genoodzaakt om verzendkosten in rekening te brengen. Wij verrekenen deze verzendkosten met het aankoopbedrag dat u van ons terug krijgt voor de geretourneerde schoenen. 

picWanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Wij verzenden uw bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen* na besteldatum. Na onze zorgvuldige kwaliteitscontrole levert PostNL vervolgens uw bestelling op uw afleveradres af. Bij een afleveradres buiten Nederland, duurt de bezorging enkele dagen langer.

* Tijdens uitverkoopperiodes streven wij ernaar de bestelling binnen 5 werkdagen te verzenden.

picKrijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

U ontvangt van ons twee e-mails aangaande uw order. De eerste e-mail is uw orderbevestiging. De tweede e-mail is de factuur van de bestelling. Deze wordt toegezonden zodra het pakket klaar is. Het is daarom belangrijk dat u het juiste e-mailadres aan ons opgeeft. In de orderbevestiging bevestigen wij de succesvolle bestelprocedure en de ontvangst van de order. Let op: deze orderbevestiging is tevens uw betalingsbewijs. Wij adviseren u deze dus op uw computer te bewaren en/of uit te printen. Naast de e-mailberichten die u van ons krijgt ontvangt u van PostNL ook een bericht omtrent de status van de bezorging van u pakket. Hierin vind u een 'track & trace'-code waarmee u kunt achterhalen waar uw pakket is. Tevens staat er een indicatie van de bezorging in het bericht.

picIndien ik meerdere bestellingen plaats, kunnen deze dan worden samengevoegd?

Alle bestellingen handelen wij individueel af. Het is helaas niet mogelijk bestellingen samen te voegen. Doordat wij meerdere magazijnen hebben kan het zijn dat, wanneer u meerdere paren schoenen besteld, de paren zich in magazijnen op verschillende locaties bevinden. In dit geval kan het enkele dagen langer duren voordat u uw bestelling in huis heeft. Wij voegen dan alle bestelde paren samen in één pakket. Indien dit van toepassing is op uw bestelling ontvangt u hierover bericht.

picWie bezorgt mijn bestelling?

PostNL bezorgt uw bestelling.


BETALING


picWelke betalingsmogelijkheden heeft u?

U kunt bij ons uw bestelling plaatsen en betalen via iDEAL, Creditcard, Afterpay, vooruitbetaling per bank of Bancontact/Mister Cash. Tevens kunt u, indien u een bestelling in één van onze winkels afhaalt, deze in de winkel betalen. Hier kunt u zowel met pin als contact betalen.

picWat is iDEAL?

iDEAL is online betalen via uw eigen telebankiersysteem thuis. Met iDEAL rekent u af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

picZijn de weergegeven prijzen inclusief BTW?

De prijzen zijn inclusief BTW.

RUILEN & RETOURNEREN

 
picKan ik afgeprijsde artikelen retour sturen?

Ook afgeprijsde artikelen kunt u retourneren of ruilen, mits ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking. 

picKan ik mijn bestelling ruilen voor een andere maat of kleur?

Indien het product niet aan uw verwachtingen voldoet kunt u het kosteloos retourneren. Wilt u ruilen voor een andere maat of kleur dan kunt u het beste een nieuwe bestelling plaatsen. Zo heeft u uw bestelling het snelst in huis en weet u zeker dat uw maat en/of kleur er nog is. Indien u liever niet een tweede bestelling wilt plaatsen kunt u een email sturen naar klantenservice@elferinkschoenen.nl onder vermelding van uw ordernummer. In deze mail kunt u aangeven tegen welk artikel u wilt ruilen. Wij zetten dit paar dan vast voor u klaar en zodra het retour gekomen paar bij ons verwerkt is sturen wij dit gereserveerde paar op. Zo weet u zeker dat het paar nog op voorraad is en hoeft u niet extra te betalen. Voor een spoedige verwerking verzoeken wij u om op de pakbon aan te geven of u wilt ruilen en retourneren en welke maat. Stuur deze bon mee met uw retour.

picKan ik mijn bestelling retourneren?

Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, kunt u deze binnen 14 dagen na leverdatum retourneren. In het pakket dat u ontvangt zit een retouretiket. Als u het pakket weer goed inpakt en dit etiket op het retourpakket plakt kunt u het kostenloos retour sturen. U kunt het bij alle PostNL servicepunten afgeven. als u het afgeeft krijgt u een bewijs van verzending mee. Bewaart u dit briefje a.u.b. goed. Mocht er iets mis gaan met de terugzending dan hebben we dit briefje nodig.

Mocht er zich onverhoopt geen retouretiket in de doos hebben bevonden dan kunt u het gratis retourneren naar ons antwoordnummer. Ook dit pakket kunt u bij een PostNL servicepunt afgeven. Ons antwoordnummer is:

Elferink Schoenen, Antwoordnummer 1005, 8100 VB  Raalte, Nederland

Voor een spoedige verwerking verzoeken wij u om de bijgevoegde pakbon mee retour te sturen en hierop aan te geven welk paar u retourneert of wilt ruilen.

Kosten voor de retourzending van bestellingen binnen Nederland zijn voor onze rekening, mits deze via ons retouretiket of via ons antwoordnummer gaan.

Na ontvangst en controle van de retourzending wordt het bedrag binnen 5 werkdagen op uw bankrekening retour gestort. Er wordt alleen overgegaan tot retourstorting als wij het artikel in dezelfde staat (ongedragen, onbeschadigd, in originele verpakking) ontvangen als waarin wij het verstuurd hebben. Eventuele verzendkosten worden niet gerestitueerd.

U kunt artikelen die via de webshop zijn aangekocht tevens retourneren via één van onze winkels. Deze uitleg is ook van toepassing op aankopen gedaan gedurende de uitverkoopperiode.

Voor verdere vragen/toelichting kunt u contact opnemen via ons contactformulier.


picBetaal ik verzendkosten voor het retourneren van mijn pakket?

Retourneren binnen Nederland is kosteloos, mits deze wordt terug gestuurd door middel van het ingesloten retouretiket of verstuurd is naar ons antwoordnummer. Voor bestellingen buiten Nederland draagt de klant de kosten voor het retourneren. Voeg uw orderbevestiging of factuur bij uw retourzending en vermeldt hier de reden van retour op. Zo kunnen wij uw retour snel afhandelen en het geld terugstorten op uw rekening.
 

GARANTIES EN KLACHTEN

picHeb ik garantie op mijn bestelling?

Garantie en de garantieperiode zijn conform de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel.org vastgesteld. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. De fabrieksgarantie is zeer verschillend per fabrikant. De algemene garantie is alleen geldig met bon/betalingsbewijs tot 6 maanden na aankoop en geldt onverminderd de rechten welke de consument al heeft omtrent garantie en conformiteit. Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan ontvangt u van ons een vervangend paar. Indien er geen vervangend paar voorradig is, storten wij het aankoopbedrag retour op uw rekening. Om garantiegevallen vlot af te handelen verzoek wij u ons hierover te berichten. U kunt dit eenvoudig doen door ons contactformulier in te vullen. 

Slijtage van zolen en hakken, kale neuzen bij kinderschoenen, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen en andere door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet te verwijten zijn, worden niet vergoed. Ook op schoenen die verkleurd zijn of beschadigd zijn door het wassen in de wasmachine bieden wij geen garantie. 

picIk heb een klacht, wat moet ik doen?
Heeft u een product ontvangen dat verkleurd, beschadigd of incompleet is? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via klantenservice@elferinkschoenen.nl of vul het online contactformulier in. Voeg eventueel een foto bij van de klacht en vermeldt uw ordernummer. 
Ook voor overige klachten of vragen kunt u contact met ons opnemen. U kunt natuurlijk ook met het betreffende product teruggaan naar de winkel. Neem in dit geval uw aankoopsbewijs mee. Wij onderwerpen alle bestellingen aan kwaliteitscontroles. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan dan doen wij ons uiterste best dit zo snel mogelijk en naar tevredenheid van de klant op te lossen.
 

UITVERKOOP EN ACTIES


picWanneer begint de uitverkoop?

Wij hanteren geen vaste data voor de uitverkoop. Dit heeft te maken met het verloop van het verkoopseizoen en in welke mate wij nog over voorraad beschikken.

picIk heb een bestelling geplaatst/recent ontvangen en nu geven jullie (meer) korting?

Omdat wij niet op voorhand bepalen wanneer onze uitverkoop van start gaat of wanneer wij onze collectie verder afprijzen, kunnen wij u helaas geen garantie bieden dat onze artikelen later niet verder afgeprijsd zullen worden. Wij kunnen eventuele toekomstige acties of kortingen niet van te voren communiceren. Indien u binnen twee weken nadat u een bestelling heeft geplaatst ziet dat producten (verder) afgeprijsd zijn kunt u contact met ons opnemen. 

picHebben jullie ook kortingscodes?

Wij hebben geen algemene kortingscodes. Codes die u op internet vindt zijn niet van ons en werken daarom ook niet. Deze codes zijn nep en worden verspreidt door malafide websites.


ASSORTIMENT


picHoe kan ik zien of de schoen in mijn maat nog op voorraad is?

In uw geselecteerde artikel kunt u onder de ‘maat’ zien of uw maat nog voorradig is. Er kan enige vertraging zitten in het updaten van de webshopvoorraad. Wanneer een paar schoenen in de winkel of online verkocht wordt kan het even duren voordat dit online verwerkt is. Incidenteel komt het voor dat een schoen nog wel te bestellen is terwijl deze uitverkocht is. U ontvangt dan direct een e-mail van ons dat het paar helaas niet meer geleverd kan worden. Wij doen ons uiterste best om dit soort situaties te voorkomen maar soms worden bestellingen zo kort na elkaar geplaatst, in de winkel en online, dat het voorraadsysteem nog niet bijgewerkt is. Het kan ook voorkomen dat een maat nog wel te selecteren is, maar dat u het product dan niet meer in de winkelwagen kunt leggen of dat u in de winkelwagen de melding krijgt dat het product niet meer leverbaar is. Het paar is dan zojuist verkocht, maar de weergave op de website moet dan nog bijgewerkt worden.

picIk heb een product in mijn winkelwagen geplaatst en nu is deze opeens duurder dan op de productpagina stond?

Het kan voorkomen dat een schoen vanaf een bepaalde maat duurder is dan aangegeven staat op de producht- en categoriepagina. Vooral bij kinderschoenen komt het vaak voor dat grotere maten duurder zijn. Zodra u de maat selecteert op de productpagina verandert de prijs van het product mee. Zo kunt u direct zien hoeveel meer een maat eventueel kost. In de winkelwagen ziet u altijd de prijs van de maat die u geselecteerd heeft. 

 

picHet artikel is online uitverkocht, is het in de winkel nog wel op voorraad?

Onze website en winkels worden vanuit hetzelfde voorraadsysteem beheerd. Indien een artikel online uitverkocht is, is het ook niet meer in onze winkels verkrijgbaar. Sommige producten worden aangevuld waardoor een maat later wel weer op voorraad kan zijn. Sommige artikelen kunnen wij bij bestellen. Indien de schoen van uw voorkeur uitverkocht is kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@elferinkschoenen.nl om te vragen of de schoen weer op voorraad komt. Indien een bestelde schoen weer retour komt kan het voorkomen dat de maat ook weer beschikbaar is. Dit geldt alleen voor de nieuwe collectie. Sale items worden niet meer aangevuld of bijbesteld. Indien uw maat er niet meer is, is het product uitverkocht, met uitzondering van een item dat retour komt.

picIs de collectie op de webshop hetzelfde als de collectie in de winkels?

De collectie op de webshop is gelijk aan de collectie in onze winkels. Echter niet alle artikelen zijn altijd voorradig in elke winkel. Bij een bezoek aan een van onze winkels, adviseren wij u vooraf telefonisch contact op te nemen met de desbetreffende winkel om te informeren naar de beschikbaarheid van het door u gekozen artikel.

Ook kunt u via de site de gewenste artikelen reserveren en komen passen in de door u gewenste winkel. Dit doet u door tijdens het afrekenen te kiezen voor 'Bestelling reserveren in de winkel'. De complete bestelling wordt dan bij de door u gewenste winkel gereserveerd. Zodra deze klaarstaan krijgt u een bericht. Wij reserveren de bestelling dan gedurende één week. In de laatste periode van de sale kan deze optie uitgeschakeld worden. Het is voor ons niet wenselijk om langdurig meerdere paren schoenen te reserveren wanneer deze met hoge kortingen worden aangeboden.

picHoe wordt de hakhoogte gemeten?

De hakhoogte meten wij vanuit het midden van de hak. De hoogte van een plateauzool bij de voorvoet halen wij van de totale hakhoogte af. Bijvoorbeeld: de (slee)hak is 12 cm hoog, de plateauzool bij de voorvoet is 2 cm. Op de website staat dan een hakhoogte van 12 cm - 2cm is 10cm. Weliswaar is de hak iets hoger, maar door de hoge plateauzool voor wordt het verschil tussen hak en voorvoet minder.

picKan een artikel nadat ik mijn bestelling heb geplaatst toch uitverkocht zijn?

Ja, dit is mogelijk al doen wij hier alles aan om dit te voorkomen. Het kan soms voorkomen dat er twee bestellingen kort na elkaar worden geplaatst waarbij hetzelfde artikel wordt besteld, of dat een paar in de winkel wordt verkocht terwijl het ook net online wordt besteld. In deze gevallen wordt de voorraad niet zo snel aangepast waardoor de 'uitverkocht' melding pas later komt. Wij doen er alles aan om dit zoveel mogelijk te beperken. Uiteraard is het onze bedoeling om alle bestellingen te kunnen leveren. Indien uw schoenen niet meer leverbaar zijn ontvangt u hiervan zo spoedig mogelijk bericht en het aankoopbedrag wordt dan direct gecrediteerd. 

Het kan voorkomen dat een schoen verkleurd is of een kleine beschadiging heeft. Indien dit het geval is ontvangt u van ons een mail. Hierin lichtten wij het uiterlijk van de schoen toe zodat u op de hoogte bent. Wij versturen de schoen wel gewoon, indien het probleem niet te erg is, zodat u het thuis kunt beoordelen. Indien de klacht te erg is zullen wij u berichten dat wij de bestelde schoenen helaas niet kunnen leveren. Uiteraard wordt het aankoopbedrag dan direct teruggestort. Wanneer wij u de schoenen wel toesturen kunt u thuis beoordelen of u de schoenen wilt houden. Indien u dat niet wilt, kunt u ze kosteloos retourneren.

KLANTENSERVICE


picHoe krijg ik contact met Elferink Schoenen?

U kunt uw vraag, klacht of suggestie middels het contactformulier aan ons stellen. Indien u reeds een bestelling heeft gedaan, verzoeken wij u vriendelijk uw ordernummer te vermelden.

 
picIs uw website beveiligd?

Via een beveiligde lijn leiden wij uw betaling naar de internetkassa, die de afhandeling van de transactie verzorgt. Aan het slotje in de menubalk en de 'https://' code waarmee de URL, het webadres in de menubalk, begint kunt u zien dat de gegevens gecodeerd en beveiligd verstuurd worden via een zogenaamde "secure connection". Heeft de internetkassa de betaling ontvangen, dan wordt uw order in behandeling genomen.

picWaar kan ik met mijn klacht terecht?

In geval van een klacht verzoeken wij u vriendelijk via het contactformulier contact op te nemen met ons kantoor.
Wij streven ernaar om klachten die wij via e-mail ontvangen binnen 24 uur te beantwoorden.

Terug naar boven