Ruilen en retourneren
Voldoet het product niet aan je verwachtingen of is de maat niet goed? Dan mag je altijd binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling ruilen of retourneren. Dit kan door je schoenen terug te brengen in de winkel of door je online bestelling kosteloos (binnen Nederland) te retourneren.
Retourneren
Retourneren via DHL
Heb je een bestelling op onze website geplaatst en wil je deze (of een deel hiervan) retourneren? Geen probleem. Volg de volgende stappen en meld je retour aan en breng je pakket naar een DHL pakketpunt. Heb je een bestelling geplaatst via Bol.com of To Be Dressed? Lees dan verder bij het stukje "Bestellingen via To Be Dressed en Bol.com" voor de retourinstructies.
Stap 1: Pak je pakketje in met de bijgeleverde verzendzak en in de originele schoenendoos.
Stap 2: Meld je retour online aan door in te loggen in je account op onze website. Heb je geen account? Maak dan hier een account aan onder "wachtwoord vergeten" met je e-mailadres. Gebruik hiervoor hetzelfde e-mailadres welke je ook hebt gebruikt bij het plaatsen van de order. Wanneer je de stappen hebt doorlopen ontvang je een QR-code van DHL via de mail. Deze mail niet ontvangen? Controleer dan ook je spam- en ongewenste mailbox.
Stap 3: Je kunt onze pakketten bij ieder DHL ServicePoint in Nederland afleveren. Je kunt de QR-code die je hebt ontvangen van DHL laten scannen, je hoeft het retourlabel dus niet zelf te printen.
Stap 4: Bij verzending ontvang je een digitale verzendbevestiging van DHL, bewaar deze mail goed mocht er onverhoopt iets misgaan gedurende de verzending.
Stap 5: Zodra wij je retour pakket in goede orde ontvangen hebben, betalen wij je geld terug via de manier zoals je zelf betaald hebt.
Retourneren in een van onze winkels
Je kunt je bestelling ook terugbrengen in een van onze winkels. Dit is kosteloos. Neem voor een retour in de winkel ook de bijgevoegde pakbon mee.
De kosten van je bestelling worden zo snel mogelijk na verwerking van je retour teruggestort. Hoe snel je dit weer op je rekening hebt staan is afhankelijk van de betaalmethode. Bij iDEAL betalingen staat het bedrag binnen 3 werkdagen op de rekening waarmee je betaald hebt. Bij een terugbetaling op je creditcard wordt het bedrag gestorneerd. Je kunt het bedrag terugvinden op het maandoverzicht van je creditcard. Als je je volledige order retourneert en je hebt verzendkosten betaald, dan worden deze verzendkosten ook teruggestort. Als je kiest voor Klarna en je retourneert je volledige bestelling, dan komt je factuur te vervallen. Je ontvangt een aantal dagen na verwerking van je retour een nieuw overzicht van Klarna. Stuur je een deel van je bestelling terug, dan wordt dat deel van de Klarna factuur verwijderd. Voor het resterende bedrag ontvang je een aangepaste factuur.
Stuur je een deel van je bestelling terug, dan worden de verzendkosten niet teruggestort. Wanneer de totale waarde van de bestelling na een eventuele retourzending onder de €59,- uitkomt, worden alsnog verzendkosten in rekening gebracht. Wij verrekenen deze verzendkosten (€7,50) met het aankoopbedrag dat je van ons terug krijgt voor de geretourneerde schoenen.
Bestellingen via To Be Dressed en Bol.com
Heb je je bestelling geplaatst via To Be Dressed, bol.com of een ander platform? Dan dien je je retour ook via datzelfde platform aan te melden. Volg hiervoor de instructies die je van het betreffende platform ontvangt. Het is mogelijk dat er geen retourlabel in je pakket zit; deze kun je eenvoudig zelf aanmaken via To Be Dressed of Bol.com.
Buitenlandse bestelling retourneren
Wil je een bestelling vanuit het buitenland retourneren? De kosten voor het retourneren van een bestelling uit het buitenland zijn voor eigen rekening. Stuur de bestelling ongedragen en in de originele doos terug naar ons. Doe om de schoenendoos de verzendzak van ons waarin de schoenendoos zat bij aankomst of doe er zelf een stevige verpakking om die voorkomt dat de schoenendoos beschadigt. Voeg je pakbon of een briefje met je ordernummer bij je retour zodat wij je bestelling snel kunnen verwerken.
De kosten van je bestelling worden zo snel mogelijk na verwerking van je retour teruggestort. Hoe snel je dit weer op je rekening hebt staan is afhankelijk van de betaalmethode. Bij een terugbetaling op je creditcard wordt het bedrag gestorneerd. Je kunt het bedrag terugvinden op het maandoverzicht van je creditcard. Als je kiest voor Klarna en je retourneert je volledige bestelling, dan komt je factuur te vervallen. Je ontvangt een aantal dagen na verwerking van je retour een nieuw overzicht van Klarna. Stuur je een deel van je bestelling terug, dan wordt dat deel van de Klarna factuur verwijderd. Voor het resterende bedrag ontvang je een aangepaste factuur.
Als je je volledige order retourneert, dan worden eventuele verzendkosten die bij de aankoop zijn betaald ook terugbetaald. Stuur je een deel van je bestelling terug, dan worden deze verzendkosten niet terugbetaald.
Je kunt het pakket retourneren naar het volgende adres:
Elferink Schoenen
Kaagstraat 10
8102 GZ Raalte, Nederland
Ruilen
Wil je je artikel ruilen voor een andere maat of voor een geheel ander artikel? Gelieve dan de bestelling gratis te retourneren. Bestel vervolgens het gewenste artikel op onze website. Je hebt op deze manier je schoenen snel in huis, je moet echter deze bestelling wel opnieuw betalen. De kosten van je andere bestelling worden natuurlijk zo snel mogelijk teruggestort. Je betaalt hiervoor geen verzendkosten als deze bestelling boven de € 59,- is. Je mag je schoenen ook ruilen in één van onze winkels. Dit is kosteloos. Neem voor een ruiling in de winkel ook je pakbon mee.
Indien je de bestelling hebt geplaatst via een platform als bol.com of To Be Dressed, kijk dan op de desbetreffende website voor de retourprocedure van de bestelling.
Wanneer de totale waarde van de bestelling na een eventuele retourzending onder de €59,- uitkomt zijn wij alsnog genoodzaakt om verzendkosten in rekening te brengen. Wij verrekenen deze verzendkosten met het aankoopbedrag dat je van ons terug krijgt voor de geretourneerde schoenen.
Buitenlandse bestelling ruilen
Wil je een bestelling vanuit het buitenland ruilen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@elferinkschoenen.nl. Voor verdere vragen/toelichting kun je contact opnemen via ons contactformulier.
*Retourneren is alleen kosteloos binnen Nederland en wanneer de totale waarde van de bestelling na een retourzending boven de €59 is.